Van hier to Tokyo

11 december 2022 - Tokyo, Japan

Dat was toch een uitspraak als iets heel ver of lang was? ‘Er staat een rij van hier tot Tokyo’. Kwam even in me op omdat we in Tokyo zijn. Moesten er wel om lachen.

Het is een grote droom van Jordi om Japan te bezoeken. Daar gaat deze reis over. Dromen volgen. Waar wachten we nog op? Dus wij naar Japan, het land van onder andere Nintendo, Dragonball Z en Pokemon. En natuurlijk heerlijk eten dat we de komende weken kunnen gaan proeven. Ben benieuwd naar dit interessante land met rijke historie, mooie natuur en de moderne steden.

Tokyo is intens en verrassend. Een combinatie waar ik wel van houd, het laat me ervaren dat ik leef. Soms uitdagend, confronterend, en dan weer verwonderend en heel fijn. Wel even schakelen hoor, na een maand op een tropisch eiland in Maleisië. (Koud vooral!)

Het is geweldig om alles hier te zien. Ik had verwacht dat ik zou bezwijken door de drukte, maar het is er verrassend stil overal. Iedereen is de hele tijd stil. In de trein, op het station, buiten, in het park, op straat. Zelfs tijdens het spitsuur op de bekende Shibuya zebrapaden. Stil. De auto’s zijn ook best stil. Voor zover dat kan. Iedereen praat zacht. Waarom zou je ook hard praten he, totaal niet nodig. Schreeuwen is not done. Word er zelf ook veel stiller van. We kunnen hier veel leren.

1. Irma:
    11 december 2022
    Geweldige foto’s! Het is inderdaad een bijzonder land. Veel inspiratie en plezier bij jullie verdere ontdekkingen 😍
  2. Caroline:
    16 december 2022
    Ha leukerds, heel fijn om jullie ervaringen te lezen! Ik wacht op de volgende. Ik vond Japan vooral ingewikkeld. Die stilte … heerlijk. Kan ook ik veel van leren 😎 liefs!