Als een thuis

22 juni 2023 - Tulum, Mexico

De laatste dagen in Costa Rica hebben we gelogeerd bij vrienden in Escazú, een mooi en gezellig dorp in de bergen vlakbij San Jose.

Het voelde als een thuis. Fijn ook om van alles weer in de buurt te hebben, op loopafstand. Een gezellig koffietentje, een winkeltje, een restaurantje. Ik heb enorm genoten van de tijd bij Arenal aan het meer, in de natuur. Maar ik vond het ook erg leuk om weer even in de ‘bewoonde wereld’ te zijn!

Mijn verjaardag in Costa Rica gevierd met onze vrienden en lekker uit eten gegaan. In het weekend was het Vaderdag. Dat wordt in Costa Rica uitgebreid gevierd met de hele familie bij elkaar. Wij werden uitgenodigd voor een familie dag met lunch. Dat was heel gezellig en vooral ook inspirerend, met zo’n groot gezelschap bij elkaar te genieten van het samen kunnen zijn.

Ons Costaricaanse visum zou binnenkort aflopen, dus een bezoek aan een ander land was onvermijdelijk. Een ‘visarun’ de grens over en meteen weer terug zagen we niet zitten. Dat voelde gehaast en vooral energie-slurpend. We zagen het als een kans op er weer een mooie trip van te maken, op een plek waar we ons thuis voelen: Tulum, Mexico. De komende vier weken zullen we in Tulum blijven, in hetzelfde complex waar we in maart en april dit jaar ook zijn geweest.

1. Carel Reuser:
    22 juni 2023
    Jullie waren bij onze vrienden die we hebben leren kennen in Hong Kong, 30 jaar geleden. Fijne mensen waar je altijd beroep op kunt doen. Ook dat vaderdag feestje in Orotina komt ons bekend voor. Fijn dat jullie daar zo goed ontvangen zijn. Nu even terug naar Maya stad Tulum. Midzomernacht misschien nog meegemaakt daar. Groet