Around the world 🌎

5 augustus 2023 - Uvita, Costa Rica

Bijna een jaar geleden ging ik op dit avontuur om mijn pad te volgen, een ontdekkingsreis te maken naar en in mij zelf. Daarvoor heb ik bijna alles losgelaten, het diende mij niet meer. Om vervolgens het onbekende in te gaan. Ik zag geen andere manier, dit moest ik doen.

Dit avontuur is heel anders gegaan dan ik had verwacht. Het is onverwacht het meest bijzondere jaar van mijn leven geworden. 10 maanden op reis, die voelen als 10 jaar. Zoveel geleerd. Alsof ik een tijdreis gemaakt heb.

Een van de meest bijzondere ervaringen was dat ik opnieuw connectie mocht maken met Costa Rica, een belangrijk onderdeel van mijn afkomst. Een deel van mij dat lange tijd ‘slapend’ leek, is wakker geworden. Hierdoor ben ik ook met een andere blik naar Nederland gaan kijken. Ik besef me hoe dankbaar ik mag zijn, dat beide landen mijn basis vormen. Samen een unieke basis vol wijsheid.

Ook heb ik geleerd dat ik niet afhankelijk ben van een eigen huis om te kunnen aarden. “Home is where the heart is” ervaar ik nu. Wat een fijn gevoel, wat een vrijheid, wat een onafhankelijkheid.

Dit avontuur begint aan een afronding. En dat is heel goed, daar zijn we ook aan toe. De ronde compleet maken. Ik ben benieuwd. Eerst nog lekker hier in het mooie Uvita in Costa Rica, waar de dichte donkere jungle reikt tot het enorme strand en de Pacific.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carel Reuser:
    5 augustus 2023
    Sophia en Jordi, klinkt een beetje alsof er uitzicht begint te komen op een eind aan jullie trip. Ben benieuwd.
  2. Godfried Reuser:
    6 augustus 2023
    Ben ook benieuwd, jullie bouwen wel een spanning op.