(Soul)food heaven Penang

29 november 2022 - Penang, Maleisië

Het eiland Penang staat bekend om het eten. Het eiland heeft een rijke (handels-)geschiedenis en is een melting pot van culturen, tradities en religie en dat is goed terug te proeven in het heerlijke eten dat je overal kan vinden. Er zijn invloeden uit onder andere China en India en er is de lokale 'Malay' keuken.

Eten is heel belangrijk voor ons en wij zijn dol op Aziatisch eten, dus hier kwamen we in een foodie-paradise. En het paste goed in ons voornemen om het een maandje rustig aan te doen. Bijkomen, onszelf voeden en verzorgen met het heerlijke eten. Dat lukt al best aardig.

Een leuke manier om het lokale eten te proberen is op een ‘hawker centre’. Een soort marktplein met kraampjes waar je allemaal verschillende dingen kan eten en er gelijk kan opeten. Echte streetfood experience. Verder is er in elke shopping mall wel een soort moderne hawker centre te vinden in de vorm van een foodcourt waar het eten ook super goed is. En natuurlijk zijn er vele restaurantjes. Veel te doen dus voor ons hier.

1. Carel Reuser:
    29 november 2022
    Die foodcourts zijn altijd een heerlijke belevenis, vooral als er ook veel local food te krijgen is. Zo was ik ooit in Hong Kong op zo'n wel zeer lokale food court bij een scheepswerfje ergens op het niet meer bestaande Stone Cutters' Island en opeens werden alle Chinezen helemaal hiper vanwege een loslopende hond. Op mijn vraag wat er loos was: "dat is de lekkerste hond die je kunt vinden", beetje te local dus. Evengoed heel lekker gegeten daar, geen Big Burger, MacDonalds, of Burger King gelukkig, groet