Pura Vida

1 april 2023 - Lake Arenal, Costa Rica

We zijn in Costa Rica!

Na een half jaar op avontuur, zijn we op onze voorlopige eindbestemming aangekomen. Althans, zo voelt het voor ons. Al snel na aankomst kwam er een soort deken van rust over ons heen. Hehe, we zijn er. Laat ‘Pura vida’ maar beginnen!

Pura vida is het motto van Costa Rica. Het 'Pure leven'. Als je hier bent, voel je meteen waarom. De natuur van dit land is magisch. Het prikkelt alle zintuigen op een hele fijne manier.

Wij ervaren dat hier echt iets nieuws begint. Anders dan de afgelopen maanden, waarbij we continu ‘onderweg’ waren. Dat voelen we niet meer. Hier ervaren we vooral een sfeer van ontspanning.

Sinds een paar dagen zijn we in Tronadora, een klein dorpje aan het Arenal meer. We huren hier een deel van het huis van een Amerikaans-Keniaans stel dat een paar jaar geleden uit de VS naar hier is geëmigreerd. Ze hebben een stuk land gekocht, een huis laten bouwen, alles in de VS weggedaan, en zijn hier een nieuw leven begonnen. Deze droom klinkt bekend… Een inspirerend voorbeeld waar wij veel van kunnen leren, dus het is super leuk dat we hier zijn en het van zo dichtbij kunnen zien.

1. Carel Reuser:
    2 april 2023
    Sophia en Jordi, helemaal met jullie eens. Zo ervaar ik het ook altijd als ik in Costa Rica ben. Zoals jullie weten gaan wij dat over een paar maanden ook beleven.
    In Tronadora zijn wij al eens geweest, vanuit Tilaran, te voet. een prachtige wandeling van een paar uur, omhoog en omlaag. Het Arenal meer is een schitterende lokatie, daar moet nodig geroeid gaan worden.
    Groet, Pa
  2. Caroline:
    3 april 2023
    Wat fijn dat het zo voelt! Ik kijk uit naar het volgende verslag. XX