Losse schroeven

12 juni 2023 - Lake Arenal, Costa Rica

Het zijn onze laatste dagen hier aan het meer van Arenal. Een plek die als een thuis voelde en zo voedend is geweest, zo dicht bij en omringd door de natuur. Tijd om de vleugels uit te slaan. Ons visum loopt bijna af, wat betekent dat we uit Costa Rica zullen moeten gaan.

We ervaren dat alles op losse schroeven staat. Wat gaan we doen? Een ‘visa run’ of blijven we een tijd in een ander land en keren dan weer terug? Er zijn wel wat ideeën over het een of ander, maar alles staat open. We willen wel graag nog meer tijd in Costa Rica doorbrengen, want we zijn hier ‘nog niet klaar’.

Het voelt op de een of andere manier heel erg goed dat we nog amper een idee hebben wat onze volgende bestemming gaat zijn. Ik merk dat mijn hoofd dan weer allerlei scenario’s gaat bedenken en uitstippelen. Zo van, ‘je moet een plan hebben’. Maar ik merk ook dat ik die ideeën snel overboord gooi en graag mijn gevoel wil volgen en me wil overgeven aan wat er op me af komt.

Woensdag vertrekken we richting San Jose om een paar dagen door te brengen bij vrienden. Mijn verjaardag vieren in Costa Rica, voor het eerst in mijn leven! En daarna…We gaan het zien. Puravida

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl